Tunarea masinilor este modifcarea performantei sau aspectului masinii. Majoritatea vehiculelor ies din fabrica la asteptarile medii ae cumparatorului. Tunarea a devenit o metoda noua de a personaliza caracteristicile unei masini la preferinta proprietarului. Masinile pot fi transformate pentru a face o mai buna economie de carburant, pot produce o putere mai mare, sau pot avea o stabilitate mai mare.
Tunarea masinilor este legata si de cursele de masini, unde intra in competitie cele mai performante masini. Masinile tunate sunt construite pentru placerea de a conduce. Modificarile exterioare includ schimbarea caracteristicilor aerodinamice, utilizand bare laterale, spoilere, leduri, ventilatoare si capace personalizate.
Masinile au fost mereu subiecte pentru modificari after-market. Era de aur a tunarii masinilor a fost perioada dintre Al Doilea Razboi Mondial si inceputul restrictiilor pentru poluarea aerului. Atat modificarile moderate cat si cele majore au fost comemorate de cantecele Hot Rod Race si Hot Rod Lincoln.
In 1970 si 1980 multe masini performante japoneze nu au fost exportate in afara pietei interne japoneze. La sfarsitul anilor 1980 si inceputul anilor 1990 importurile gri de masini de performanta japoneze ca Nissan Skyline, a inceput in particular in Europa de Vest si America de Nord. In Statele Unite masinile japoneze se aflau in contrast cu productia interna deoarece in jurul acestei perioade piata de schimb americana era foarte slab performanta pentru autoturismele nationale. SUA a pus in schimb accentul pe masini sport cum ar fi Ford Mustang si Chevrolet Corvette sau masini clasice puternice.
Din cauza greutatii lor si cresterii disponibilitatii de tuning la pret scazut, din punct de vedere economic masinile compacte pot ajunge la performante ridicate cu costuri reduse in comparatie cu masinile sport delicate. Aceste masini sport delicate sunt folosite de piloti profesionisti de curse si unele masini se pot utiliza pentru agrement. Conducatorii auto fara experienta in domeniul condusului, in domeniul mecanic sau fara experienta in curse isi vor transforma masinile pentru a imita cele mai impresionante masini de curse doar din punct de vedere al caroseriei si rezultatele sunt mixte.
Modificarea unei masini se face in scopul de a incerca obtinerea celei mai mari performante posibile sau obtinerea unui aspect performant, plecand de la masina de baza si transformand diverse piese, adaugand piese sau inlocuind piese. Acest tuning implica modificarea in mare parte a sistemelor de motoare si de management ale vehiculului pentru a creste puterea si de cele mai multe ori este nevoie de piese aditionale pentru ca masina sa suporte aceasta putere.