Daca esti la piata si cauti cauciucuri noi, poti fi destul de stresat din cauza numeroaselor marci de cauciucuri, si a limbajului folosit. Sau poate vei vrea sa intelegi totul despre cauciucuri pentru a iti cumpara cele mai bune cauciucuri, vrei sa stii modul in care functioneaza, si de ce ai termene in care trebuie sa le schimbi.
Marginea interioara este o bucata de sarma tare si rezistenta acoperita cu cauciuc. Aceasta ofera anvelopei posibilitatea de a se prinde pe janta si de a ramane acolo, precum si sa se ocupe de fortele aplicate de masina asupra lor atunci cand pneurile sunt instalate pe jante.
Cauciucul este alcatuit din mai multe straturi diferite. Cea mai comuna este tesatura de poliester. Corzile se aplica perpendicular pe suprafata drumului. Unele anvelope mai vechi folosesc straturi in diagonala in care materialul are un unghi fata de suprafata de rulare. Aceste straturi sunt acoperite cu cauciuc pentru a ajuta la interactiunea cu celelalte componente si pentru a sigila cauciucul nelasand aerul sa treaca prin el.
Puterea unui pneu este descrisa de numarul de straturi pe care il are. Cele mai multe anvelope auto au doua straturi de material. Prin comparatie unele cauciucuri mari au anvelope cu 30 sau mai multe straturi.
In pneurile cu structura de otel radial, curelele de otel sunt folosite pentru a intari zona de sub banda de rulare. Aceste centuri ofera rezistenta la perforare si ajuta ca anvelopa sa ramana plata.
Unele anvelope au straturi superioare, un strat suplimentar sau doua de tesatura de poliester pentru a ajuta la protejarea celorlalte straturi. Aceste straturi superioare nu se gasesc pe toate pneurile. Ele sunt folosite de anvelope cu rating de viteza mai mare pentru a ajuta ca toate componentele sa isi pastreze pozitia la viteze mari.
Peretele lateral asigura stabilitatea laterala pentru anvelopa, protejeaza straturile corpului si ajuta la mentinerea aerului in cauciuc. Acesta poate contine componente suplimentare pentru a ajuta la cresterea stabilitatii laterale.
Banda de rulare se face dintr-un amestec de mai multe tipuri de cauciucuri naturale si sintetice. Banda de rulare si peretii laterali sunt extrudate si taiate la lungime. Banda de rulare este doar un cauciuc nu are legatura cu straturile care dau tractiune pneurilor.
Toate aceste componente sunt asamblate cu masina care construieste anvelope. Aceasta masina se asigura ca toate componentele sunt in locatia corecta si apoi formeaza anvelopa intr-o forma si marime destul de aproape de dimensiunile finite.