Climatizarea in masina racoreste soferul atunci cand este cald afara si a intrat in uz din a doua jumatate a secolului 20. Climatizarea foloseste nergie semnificativa, pe de alta parte intr-o masina cu geamurile inchise aerul se raceste mai repede decat intr-una cu geamurile inchise. S-au facut dezbateri in jurul aerului conditionat si eficienta acestuia privind consumul de combustibil in vehicul. Factori ca rezistenta la vant, aerodinamica, puterea motorului si greutatea vehicului treuie luat in considerare petru a gasi o varianta rela intre aerul conditionat si flosirea lui. Alti factoricu impact asupra motorului si incalzirii generale a acestuia au importanta in sistemul de racire al masinii.
O companie din New York a oferit pentru pria data aer conditionat in 1933. Cei ma multi dintre cumparatori au folosit aerul conditinat in limuzine. Compania Packard Motor Car a fost prima fabrica de autoobile care oferea aer conditionat in masii in 1939. Aceste dispozitive de aer conditionat au fost facute de Bishop si Babcock Co din Cleveland Ohio. Acestia incorporau totodata si un incalzitor.
Aerul conditionat nu nmai ca raceste dar si usuca aerul. Toate aparatele de aer conditionat functioeaza in acelasi mod indiferent daca sunt intr-o cladire sau intr-o masina. Un numar mare de oameni nu isi dau seama ca pornirea aerului conditionat se reduce de fapt la numarul de mile pe galon facute de masina. Exista energie utilizata in indepartarea caldurii si umiditatii din aer in masina, iar acest lucru consuma benzina si cauzeaza turarea suplimentara a motorului. Principalele principii pe care functioneaza aerul conditiont sunt evaorarea si condensarea apoi compresarea si expnsiunea.
Evaporarea: este posibil sa fi observat ca daca frecati spirt medicinal de mana, mana se va raci. Este vorba de evaporare aceasta se datoreaza faptului ca spirtul incepe sa se evapore. Ca spirtul sa se evapore e nevoie de caldura de la suprafata pielii.
Compresia: la un momentdat gazele devin lichid. U xemplu poate fi o cutie de deodorant = lichidul din interiorul cutiei devine gaz la iesirea din tub. Presiunea din interiorul tubului este mai mare, astfe incat gazul din interior devine lichid.